انواع لوله هاي پلي اتيلن
نوشته شده توسط : پارس اتیلن

سه نوع اساسي از لوله هاي پلاستيکي وجود دارد:


    لوله ديواري جامد.
    لوله ديواري ساختاري
    لوله مانع.
    HDPE (پلي اتيلن با چگالي بالا)
    ABS (اکريلونيتريل بوتادين استايرن)
    uPVC (پلي وينيل کلرايد پلاستيکي نشده)
    CPVC (پلي وينيل کلرايد پست کلره دار)
    PB-1 (پلي بوتيلن)

 

انواع مختلف لوله کشي چيست؟

  • لوله هاي اصلي لوله کشي
  •     لوله هاي مسي
  •     لوله هاي فولادي گالوانيزه.
  •     لوله هاي پلي وينيل کلرايد.
  •     پلي وينيل کلريد کلره دار.
  •     لوله هاي پلي اتيلن متقابل

 

انواع لوله هاي پلي اتيلن

 

آيا پلي اتيلن براي انسان سمي است؟

پلاستيک شماره 1 پلي اتيلن ترفتالات (PET يا PETE) و # 2 HD پلي اتيلن (HDPE) نه تنها براي محيط زيست ما مضر نيستند بلکه مي توانند به طور بالقوه براي انسان نيز سمي باشند ، اينها به عنوان پلاستيک هاي يکبار مصرف شناخته مي شوند و در صورت قرار گرفتن در معرض UV ممکن است شسته شوند. ، گرما و با گذشت زمان از تجزيه طبيعي.

 

پلي اتيلن چقدر ايمن است؟

PET: پلي اتيلن ترفتالات

گرچه به طور کلي يک پلاستيک "ايمن" در نظر گرفته مي شود و فاقد BPA است ، اما در صورت گرما مي تواند آنتيموان ، فلز سمي را به داخل مواد غذايي و نوشيدني ها منتقل کند که باعث استفراغ ، اسهال و زخم معده مي شود.

 

آيا مي توانم از لوله پلي اتيلن براي آب آشاميدني استفاده کنم؟

لوله داخلي آب آشاميدني از پلاستيکي به نام پلي اتيلن متقاطع (PEX) ساخته شده است. ... هيچ خطري براي سلامتي مرتبط با آب آشاميدني از لوله هاي PEX وجود ندارد. در صورت باقي ماندن آب در لوله ها ، چند نوع لوله PEX ممکن است باعث طعم و بوي نامطبوع طولاني مدت شود.

 

آيا پلي اتيلن براي تنفس بي خطر است؟

در فن آوري پلي اتيلن در محل کار ، تماس با غبارهاي ريز و بخارات گرم شده ممکن است باعث تحريک چشم ، پوست و سيستم تنفسي شود. تماس با مواد مذاب داغ ممکن است باعث سوختگي هاي شديد حرارتي ، احتمالي ماندگار شود

 

لوله پلي اتيلن براي چه استفاده مي شود؟

لوله HDPE نوعي لوله پلاستيکي انعطاف پذير است که براي انتقال مايعات و گاز استفاده مي شود و اغلب براي جايگزيني خطوط لوله بتوني يا فولادي قديمي استفاده مي شود. ساخته شده از HDPE ترموپلاستيک (پلي اتيلن با چگالي بالا) ، سطح بالاي نفوذ ناپذيري و پيوند مولکولي قوي آن را براي خطوط لوله فشار قوي مناسب مي کند.

 

پلي اتيلن چقدر ايمن است؟

PET: پلي اتيلن ترفتالات

گرچه به طور کلي يک پلاستيک "ايمن" در نظر گرفته مي شود و فاقد BPA است ، اما در صورت گرما مي تواند آنتيموان ، فلز سمي را به داخل مواد غذايي و نوشيدني ها منتقل کند که باعث استفراغ ، اسهال و زخم معده مي شود.


مضرات پلي اتيلن چيست؟

معايب

    تجزيه اين پليمر ، مانند بسياري از پلاستيک هاي ديگر ، مدت زيادي طول مي کشد و به همين دليل مي تواند براي ده ها سال در محل هاي دفن زباله به پايان برسد ، جايي که ما فضاي کافي براي آن نداريم.
    روش ديگر براي دفع پلي اتيلن ، سوزاندن است که مي تواند منجر به انتشار گازهاي مضر شود.


آيا پلي اتيلن پلاستيک است؟

لوله هاي پلي اتيلن  (به اختصار PE ؛ نام IUPAC پلي اتيلن يا پلي (متيلن)) رايج ترين پلاستيک مورد استفاده امروزي است. اين يک پليمر خطي ، ساخته شده توسط بشر ، همو پلي است که در درجه اول براي بسته بندي (کيسه هاي پلاستيکي ، فيلم هاي پلاستيکي ، ژئوممبران ها ، ظروف از جمله بطري ها و غيره) استفاده مي شود.

 

آيا پلي اتيلن براي بنزين بي خطر است؟

تا زماني که اشتباه نکنم ، پلي اتيلن معمولي کاملاً بنزين را تحمل مي کند. ذوب شدن آن چندان خوش شانس نخواهيد بود - افت مي کند اما هرگز جاري نمي شود. مي توانيد آن را به راحتي نسبتاً نرم کنيد ، سپس با فشار دادن آن را به شکلي که مي خواهيد در آوريد اما هرگز به خودي خود به قالب تبديل نمي کنيد.

 

آيا پلاستيک پلي اتيلن در برابر مواد شيميايي مقاوم است؟

پلي اتيلن اساساً يک پلاستيک بي اثر است و در معرض حمله بيشتر مواد شيميايي قرار ندارد. ... به طور کلي ، پلي اتيلن با چگالي بالا مقاومت شيميايي بيشتري نسبت به چگالي کم دارد.





:: برچسب‌ها: پلي اتيلن ترفتالات,کيسه هاي پلاستيکي, بخارات گرم, سوختگي هاي شديد حرارتي ,
:: بازدید از این مطلب : 460
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : چهار شنبه 1 دی 1400 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: